Samen werken 2.9

mei 22, 2009

Afgelopen dinsdag ben ik bij SamenWerken2.9 geweest. Het allereerste congres in mijn leven en wat had ik het naar mijn zin. Sigrid van der Hoeven heeft het echt goed georganiseerd.

Ik werd om 07.15 uur al opgehaald door mijn medestudent, Rob. Nadat we Josca hadden opgehaald gingen we onderweg naar Utrecht. Ondanks de belachelijk vroege vertrektijd kwamen we net iets te laat aan. De inleiding van Sigrid hadden we gemist en Ronaldvan den Hoff was net gestart. Als ‘rookie’ was ik ten eerste al helemaal onder de indruk van de organisatie. Wat ziet dat S2M er fantastisch uit, wat geweldig dat iedereen met zo’n naamsticker rondliep, wat leuk dat er steeds een nieuw flesje water op je stoel lag, wat een heerlijk eten en drinken was er in de pauzes en na afloop.

Maar ik kwam natuurlijk voor de sprekers en de andere gasten. Ik heb hele interessante verhalen gehoord.  Van de sprekers maar ook van andere aanwezigen die ik in de pauzes heb ontmoet. De rode draad in de presentaties was natuurlijk niet nieuw maar de manier waarop wel. Ik heb genoten van de uitleg van Peter de Haas. Wat pakt Microsoft dat nieuwe werken leuk aan. De mogelijkheden van Mindz.com werden door Jeroen van der Schenk nog eens helemaal uitgelegd. Erwin Blom had een hele vlotte presentatie over alle mogelijkheden op internet, heerlijk om naar te luisteren. Er waren natuurlijk nog meer sprekers maar de twee waardoor ik geraakt werd waren van Martijn Aslander en Sigrid van der Hoeven. Martijn’s laatste tien minuten vond ik super. Hij start het project ‘7 days of inspiration’. Volgend jaar februari gaan we nederland in een week ‘upgraden’. Fantastisch! Hoe vaak zeggen mensen niet dat we alle problemen kunnen oplossen als we allemaal maar eens een beetje zouden helpen. Hij doet het gewoon en vraagt helemaal niet veel. Zo gauw de website online is zal ik er meer mee bezig zijn om te kijken hoe ik kan helpen. Misschien kan ik iets voor het onderwijs betekenen?

Sigrid presenteerde haar plannen voor Open Werk. Haar doel is gratis werkplekken met gratis internet door heel Nederland. Mijn hoofd stond niet meer stil, wat zou ik daar graag bij betrokken willen zijn. Mijn docent en een andere medestudent dachten er net zo over. Ik moet alleen niet alles willen. Tenslotte heb ik al een project, eigenlijk drie. Naast mijn toekomstige bedrijfje wil ik ook een nieuwsbrief starten voor alle mensen die ik nu met grote regelmaat help. Maar ik heb, dankzij Rob, nu ook nagedacht over hulp voor ouders/scholen m.b.t. kinderen op internet. Alles staat nog in de kinderschoenen en ik moet mijn tijd eerst eens goed zien te verdelen voor ik echt drie dingen tegelijk kan doen naast mijn gezin.

Ik hoor het mijn hele leven al, ik kan niet meteen van A naar Z, ik moet eerst van A naar B. Dus eerst beginnen met bbz aanvragen zodat ik sneller kan starten met mijn eigen bedrijf en uit de bijstand kan.

Ik heb dinsdag een heerlijke dag gehad, ik hoop dat ik dat nog een keer mee kan maken. Misschien neem ik dan eens wat mensen mee uit mijn eigen omgeving die naar mijn mening nog heel veel kunnen leren over slimmer werken en samen werken.

Eén reactie to “Samen werken 2.9”


  1. Hey lieve Iris,

    Dank je wel voor je complimenten! Er wordt veel over mij en de dingen die ik doe en organiseer geschreven, maar jouw stukje raakt me het meest!

    Liefs, Sigrid


Geef een reactie

